wtorek, 5 maja 2015

Kurczak w sosie słodko-kwaśnym



Ostatnio miałam straszną ochotę na kurczaka w sosie słodko-kwaśnym. Co prawda zawsze w takiej sytuacji po prostu zamawiałam go w jednym z kilku moich ulubionych chińskich barów. Tym razem jednak pomyślałam sobie: po co mam iść na łatwiznę skoro mogę go sama przygotować? I tak oto powstała moja wersja kurczaka w pysznym sosie słodko-kwaśnym. Zapewniam również, że z innymi warzywami będzie smakował równie dobrze.



SKŁADNIKI :

  • 1 pierś z kurczaka
  • 1/2 papryki czerwonej
  • 1/2 papryki żółtej
  • 1/2 papryki zielonej
  • 1 cebula
  • 2 szklanki wody lub bulionu warzywnego 
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka octu spirytusowego 10%
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka przyprawy curry
  • 1 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej rozrobionej w 1/4 szklance wody
  • szczypta soli 
Dodatkowo:
  • ok. 200g ugotowanego na sypko ryżu 


WYKONANIE:
Pierś z kurczaka, papryki i cebule pokroić w kostkę. Rozgrzać na patelni olej i szybko obsmażyć kurczaka. Posypać go cynamonem i curry oraz dodać cebule. Następnie dodać papryki i wszystko zalać wodą lub bulionem. Dodać koncentrat, cukier i sól. Dusić wszystko ok. 15 min. Dodać ocet, dokładnie wymieszać i zagęścić wszystko roztworem mąki z wodą. Podawać z ryżem ugotowanym na sypko.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz